Ons onderwijsconcept

Ieder kind is uniek en wij zien ieder kind als een schepping van God

Een kind wil van nature leren, en deze natuurlijke nieuwsgierigheid willen we benutten. Ons onderwijs kenmerkt zich door spelend en ontdekkend leren. Wat betekent dat voor de kinderen?

Bij de Tamboerijn vinden we het belangrijk dat elke leerling zich op zijn eigen manier kan ontwikkelen. Kinderen ontwikkelen door verwondering, wat in het lesaanbod zit verwerkt.  Sommige kinderen leren graag van de leerkracht, terwijl anderen liever zelf dingen ontdekken. We moedigen samenwerken aan en hebben een afwisselend lesprogramma.

Dagopening met gebed en zang

We beginnen de dag met een dagopening waar we bidden, zingen en God eren. In de groepen 1 t/m 4 staat het spelende kind centraal. Vanuit herkenbare thema’s leren en ontwikkelen kinderen op een natuurlijke manier. Vanaf groep 3 komt daar een gericht aanbod voor taal en rekenen bij. Vanaf groep 5 staat het ontdekkende kind centraal.  In de middag is er ruimte voor projectgericht onderwijs, waarbij leerlingen echte problemen aanpakken en hun kennis in de praktijk brengen.

Samenwerken en bewegend leren voor een gezonde ontwikkeling

Onze manier van leren moedigt samenwerking aan en motiveert leerlingen met uitdagende vragen. Iedereen is welkom, en we moedigen bewegen en bewegend leren aan voor een gezonde ontwikkeling.

Individuele groei en samenwerking centraal

Bij de Tamboerijn staan individuele groei en samenwerking centraal. We streven naar een inspirerende leeromgeving waar elk kind kan bloeien.

Meer lezen? Het onderwijsconcept leest u hier. Maar nog liever vertellen we u er persoonlijk over. Neem contact met ons op of kom eens langs op de Distelberg 1 in Ede.

Ontdek onze unieke benadering van kleuteronderwijs: leren door spelen

Stampen in de plassen op het plein. Erachter komen dat je dan natte sokken krijgt. Met een loep naar buiten om te onderzoeken waarom in de herfst de blaadjes vallen.  Werken aan de mooiste legocreaties. Kleuters leren vooral door te ervaren en te spelen.

Waarom speeltijd cruciaal is voor kleuters
De spanningsboog van een kleuter is ongeveer tien minuten. Drie kwartier in de kring zitten, wat vaak gebeurt, duurt te lang. Kleuters leren door te bewegen, spelen, praten, liedjes zingen, rijmpjes opzeggen en van voorlezen.

Een kijkje in ons kleuterlokaal
Passend bij deze visie  zie je in ons kleuterlokaal weinig tafels en stoelen. De kinderen kunnen op matjes op de grond spelen met puzzels, constructiespeelgoed en boekjes. Je ziet ook geen digibord. De kleuters zitten kort in de kring, waarna ze lekker buiten mogen spelen en  bewegen. Op deze manier krijgen kinderen de kans om ervaringen op te doen, hun zintuigen te prikkelen en te gebruiken. Dat stimuleert hun cognitieve ontwikkeling.

Spreekt deze onderwijsvisie jou aan? Kom dan eens langs op onze school. We vertellen je er graag over.